Afwezigheid en inhalen
Continuïteit is een essentieel begrip tijdens de zwemles. Het is belangrijk dat de zwemles onderdeel uitmaakt van je wekelijkse routine, en dat jouw kind zo min mogelijk zwemlessen mist. Toch kan het onverhoopt zo zijn dat je zoon of dochter door ziekte een zwemles moet missen. Bij zwembad maken we onderscheid tussen incidenteel verzuim en langdurig verzuim:
Verzuim in tijden van corona
Kinderen (t/m 12 jaar) mogen wel naar zwemles als zij alleen verkoudheidsklachten hebben (zoals loopneus, neusverkoudheid, niezen en keelpijn). Kinderen (t/m 12 jaar) moeten thuisblijven als:
- Het kind naast verkoudheidsklachten ook koorts heeft en/of benauwd is en/of (meer dan incidenteel) hoest. Het kind hoeft in principe niet getest te worden (tenzij het ernstig ziek is, neem dan altijd contact op met de huisarts) en blijft thuis totdat deze klachten minimaal 24 uur over zijn;
- Het kind een contact is van een patiënt die positief getest is op het nieuwe coronavirus en het kind klachten heeft die passen bij COVID-19;
- Het kind bij iemand in huis woont, die naast milde klachten die passen bij corona ook koorts heeft en/of benauwd is. Iedereen in het huis blijft dan thuis totdat die persoon een negatieve testuitslag heeft;
- Het kind een huisgenoot is van iemand die positief getest is op het nieuwe coronavirus.
Incidenteel verzuim
Als je kind wegens ziekte incidenteel een zwemles moet missen, dien je hem/haar voorafgaand aan de zwemles af te melden via onze webshop (afmelden via de webshop kan uitsluitend voor incidenteel verzuim, niet voor langdurig verzuim). Zodra je kind weer kan deelnemen aan de zwemles, kan je contact opnemen met onze receptie om een eventuele inhaalles in te plannen. Voor het inhalen van een gemiste zwemles gelden de volgende voorwaarden:
- Inhalen kan alleen in geval van ziekte;
- Inhalen kan alleen als het kind voorafgaand aan de les is afgemeld (via de webshop);
- Inhalen kan alleen in dezelfde week of de week na het verzuim;
- Inhalen kan alleen wanneer er plaats is in de inhaalgroep;
- Het zwemlesabonnement dient op het moment dat de zwemles gemist wordt, nog geldig te zijn.
De inhaalmomenten zijn wekelijks (m.u.v. schoolvakanties en feestdagen) als volgt:
Niveaugroep | Inhaalmoment | Locatie | Afspraak maken |
Groep 1 en 2 | Maandag 17:20 tot 18:00 uur | Recreatiebad | T: 071-4015947 |
Groep 3 en 4 | Dinsdag 17:20 tot 18:00 uur | Recreatiebad | T: 071-4015947 |
Groep 5, 6 en 7 | Op afspraak | Multifunctionele bad | E: zwemzaken@sbkatwijk.nl |
Langdurig verzuim
Wanneer je kind door ziekte langer dan twee weken de zwemlessen moet missen (operatie, breuken, waterpokken, oorontsteking etc.) en je nog een geldige leskaart hebt, kan de leskaart tijdelijk worden geblokkeerd. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
- Het betreft een ziekteverzuim van minimaal (aansluitend) 2 weken en er is aantoonbaar sprake van een specialistenbehandeling of ziekenhuisopname (verwijsbrief, recept, etc.);
- De ouder/verzorger dient voorafgaand aan het blokkeren van het zwemlesabonnement een verzuimformulier in te vullen en te ondertekenen bij de receptie. Na het invullen en ondertekenen van het verzuimformulier wordt het zwemlesabonnement geblokkeerd, wordt de klantenpas ingenomen en wordt de leerling (tijdelijk) uit de lesgroep verwijderd;
- De zwemlesleerling pas wordt teruggeplaatst in de zwemlesgroep nadat de ouder/verzorger schriftelijk heeft gemeld dat de leerling weer in staat is om zwemles te volgen. Dit kan uitsluitend door een e-mail te sturen naar zwemzaken@sbkatwijk.nl. In overleg met het Hoofd Zwemzaken wordt de leerling teruggeplaatst in een beschikbare lesgroep en wordt de datum van de eerstvolgende zwemles met de ouder/verzorger afgestemd;
- Wanneer de leerling zich meld voor de eerste zwemles na het verzuim, wordt het zwemlesabonnement door de receptionist geactiveerd en wordt de geldigheidsduur van het abonnement verlengd met de periode die gelijk is aan de duur van het verzuim (binnen de geldigheidsduur van het zwemlesabonnement);
- Het blokkeren en verlengen van het zwemlesabonnement kan uitsluitend wanneer het zwemlesabonnement op het moment van verzuim nog geldig was;
- Het is niet mogelijk om een zwemlesabonnement met terugwerkende kracht te blokkeren.